onsdag, juli 25, 2007

Classic Dreams Kennelläger




Hej allihopa! Det va länge sedan sist! Men här kommer iallafall senaste nytt! Under vecka 29 har jag , husse och matte varit på läger. Mina snälla uppfödare ordnar varje sommar ett träningsläger för alla vovvar och hussar och mattar. Stället vi va på heter Bergslagsgården och är beläget utanför Hällefors( är det i värmland månne?) Vi anlände redan på söndagen eftersom vi ju hade 95mil enkel väg. Väl där fick vi vårt rum(värsta lyxen med eget badrum å allt!) Måndagen började med härlig sovmorgon för våran del sedan tog vi oss en härlig simtur alla tre, det va superfint väder!Vid lunch hade fler och fler deltagare droppat in bland annat min syster Amber och min brorsa Tassie, lite senare slöt även brorsan Hertz från Tallin upp. Jätteskoj att träffas igen! Och att träffa era hussar och mattar också för den delen! Det måste vi göra om! På tisdagen va vi ett gäng som åkte iväg till Joel Andre för att mentalbeskrivas, Det va bla jag och Amber och vår halvsyster Zafir. Det gick bra för oss allihopa. Under Onsdagen gick jag ett viltspårsprov i öppenklass, det gick superbra! Efter bara 18 minuter kunde jag stolt visa upp en dovhjortsklöv för matte.42poäng full pott och ett 1:a pris. Detta innebär att jag numera är Svensk Viltspårs Champion. Under torsdagen och Fredagen gick den mesta av tiden åt till att förbereda oss för helgens prov i eftersöksgrenarna...och naturligtvis välbehövlig vila. Man blir trött av att va på läger. Under lördagen genomfördes proven i eftersöksgrenarna( Vattenapportering och Släpspår) Det började bra: Jag och Amber och Tassie klarade det och blev godkända! Under söndagen kunde de som anmält föröka förbättra sina resultat, och idag blev också brorsan Hertz godkänd! Jag lyckades också under söndagen förbättra mina 8/8 till 10/10! Vilket gjorde oss väldigt glada allihopa! Nu när vi är godkända får vi starta på fältprov i höst, det ser vi fram emot! På söndag eftermiddag bar det av hemåt igen, trötta men glada!
Tack så mycket Pernilla och Rolf för ett fantastiskt roligt och lärorikt läger! Vi kan knappt vänta till nästa år! Och tack så hemskt mycket till Linn och Jonas för att ni delat med er av er kunskap och för att ni är så engagerade! Vi har lärt oss väldigt mycket som vi kommer att ha stor nytta av!(P.s . husse har nästan slutat med alla sina tics redan!)


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsa på er,

Kul att läsa om era upplevelser från lägret och det glädjer oss något oerhört att husse slutat med sina "ticks". :)

Men vi måste verkligen få berömma er igen, eller framförallt Mange faktiskt som jobbade så otroligt bra under veckan med sig själv! Det är minsann inte lätt att försöka tänka på hur man själv gör och samtidigt stötta sin hund! Otroligt bra jobbat hörrenini!! Men det är klart, det underlättar väl om man har en sån TOPPENHUND - eller hur Frejkillen? :)

Kram från oss