söndag, november 18, 2007

Egen Orre...

Hej hej!
Nu har vi haft riktig vinter i veckan, med snö och minusgrader, det är mysigt med vinter men ojj så kallt om tassarna! jag springer på tre ben ibland. Igår fick jag en present. Johan hade varit i Norsjö i helgen och jagat. Många Orrar sköts, så han tog med en alldeles egen till mig! Den har vi övat apport med inomhus. Jag har ju haft lite tendenser att inte vilja komma ända fram till husse och matte med viltapporterna. Så började det även idag, men tillslut gav jag upp och nu apporterar jag med fint grepp och sitter lugnt och väntar tills husse säger "loss"! Nästa steg är att göra det utomhus... Johan har även lovat att försöka få tag i någon räv åt oss också. Det krävs ju lite mer av en nu när det är öppenklass till våren! Vi börjar träna redan nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan svejsan =) hur är läget med er ? ni får lov att masa er till boden innan jul =P /Linnis