lördag, mars 28, 2009

Hej å hå!


Jaha..ute i solen igen...posera för matte...igen! Jag och Uma försökte verkligen få slippa...men nehejdå...Vi har inte såhär små ögon på riktigt... vi kisar mot den starka solen. Man får passa sig lite för man kan lätt bränna sig nu, eftersom solen reflekteras av den vita snön... speciellt Uma får akta sig så inte hennes ljusa lilla nos blir bränd! Den döda renen ligger kvar fortfarande... varför tar inte någon reda på den? Uma försökte sno med sig en stor pälstuss, men tjii fick hon för det såg matte..haha! Ja just ja...å så har vi skickat brev till Norge idag... till weimaranerklubben där som vi också är medlemmar i. Ett tjockt brev med kopior på alla resultat som jag har presterat i mina dar... så kanske jag kan få vara med på deras avelslista...hehe! Jaa... och mer då...till veckan ska Uma HD-röntgas och snart är det ju dags att åka till norge... Det blir roligt...Vår kompis Maria och hennes vackra Stella ska också dit!Ju fler desto roligare! Idag är en typisk slödag...men imorgon vet jag att matte har planerat ett jobbigt träningspass åt mig... lite apporteringsövningar står på schemat... bl.a ska vi köra den berömda "klockan " och lite linjetag... ja å så den fruktade "tunga apporten". Jag orkar bära ganska tunga grejer men inte så länge... problemet är att jag har lite för försiktigt grepp. Det är väl bra på små nätta fågelkroppar...men inte på en räv som väger 7 kg.... då går det helt enkelt inte att bära den så långt om man inte tar ett ordentligt grepp från början. Matte har en idé att om vi gör dummyn tjockare på mitten så måste jag gapa mer...var har hon fått den idén från?( Tack Pernilla!) Det återstår att prova. Så imorgon blir det en organiserad träning à la Linn & Jonas... Ja...dom har förståss inte åkt upp ända från skåne för att träna oss...men dom har faktiskt lärt oss ett och annat om träning i somras (och sommaren dessförinnan..) så vi tänkte att vi nog måste börja använda det nu..så dom inte blir ledsna och besvikna på oss =P
Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej å hå på er!
Ja det ska bli skoj att träffas på pingstlägret..=)

Det ska bli skoj att träffa alla igen, vi träffade en hel del i malmö på utställningen.... =)

Ha det bra..=)

kramar katarina & Jonas

Katarina i Liden sa...

Jag utmanar dig...
http://www.123minsida.se/RidgeOne/15987276