söndag, juli 06, 2008

World Weimaraner Championship Show!!!




Hej igen! Fredagen den 4 juli var det dags för World weimaraner Championship Show. Idag deltog över 80 stycken korthåriga weimaraner, snacka om att konkurrensen hårdnade rejält! Jag ställdes ut i jaktklass även idag , med hårdare motstånd och fler anmälda än torsdagen! Även idag gick det helt otroligt bra, vi trodde knappt det var sant när det stod klart att jag kom tvåa idag med, endast slagen av franske Alfiero!!! Med betyget excellent och reservcertifikatet även idag! Sedan fick jag gå in igen precis som torsdagen och tävla om certifikatet och reservcertifikatet för bästa hane, och idag kan ni tro, så knep jag reservcertifikatet även där!!!!
Domare för dagen var Bertil Lundgren och såhär löd min kritik: "Bra storlek och proportioner, maskulint huvud med bra bredd i skalle och nosparti, välansatta öron. Bra uttryck , bra hals och skuldra, välvinklad. Bra bröstkorg och längd, stark rygg , något fallande kors. Bra lårbredd , rör sig med bra resning, steglängd och drive. Är något trång bak, Bra benstomme, tassar och päls.Välvisad! " Snacka om riktig toppkritik! Matte va tvungen att ge domaren en kram! Sedan deltog jag även idag i uppfödargrupp tillsammans med dem som va med på Torsdagen , och tror ni inte vi går och vinner bäst i rasen och sedan även Best in Show mot de långhåriga weimaranerna!!! Best i Show två dagar på rad! Helt otroligt! Gissa om vi allihop va nöjda när vi åkte hem till Vandrarhemmet den kvällen! Jag fick lägga mig och sova tidigt för att vara pigg på lördagens World Winner Show och matte och husse gick ut och tog en pizza med Classic Dream´s gänget.


Inga kommentarer: