söndag, juli 06, 2008

World Continental Gundog Show!!!!




Hej hopp! Torsdagen den 3 juli va det dags för World Continental Gundog show vid Tullgarns Slott. Den här utställningen var en av tre för kontinentala fågelhundar som ingick i curcuiten World Winner Show -08. Det va 58 korthåriga weimaraner som deltog idag, bl.a riktiga topp utställningshundar från Belgien , Holland, Polen , Australien, USA och Sverige också förståss.
Vi var ett stort härligt gäng som representerade Classic Dream´s Kennel och stämningen blev verkligen på topp direkt tack vare alla bra resultat! Det va många som gjorde riktigt bra ifrån sig men jag ska bara redovisa mina resultat här...annars får allt aldrig plats! Jag startade i jaktklass bland många topphundar från både sverige och andra länder! Nu skiljer sig bedömningspriserna lite på såna här utställningar från de som vi normalt är vana att se på skk:s utställningar. Jag kom på andra plats i jaktklassen med bedömningen "Excellent" och reservcertifikat !!!! Normalt delas ju ut flera cert i jaktklass, men här är det bara ett plus en reserv! Så ni må tro att vi blev glada!! Domare för dagen va Ann Carlström och såhär löd kritiken: " Maskulint huvud där nospartiet kunde vara något längre, Bra uttryck, något väl markerad kind, välansatta öron, utmärkt hals o överlinje,välkroppad, något lång i ländpartiet, Lagom vinklad, rör sig bra bak utmärkt från sidan, något trång fram, utmärkt päls och färg! Välvisad!" Det där sista blev matte riktigt stolt över! Som vi har tränat, tränat och tränat! Sedan togs jag, min kullsyster Amber , storasyster Zafir och lille Zeb ut att delta i tävlan om bästa uppfödargrupp! Först blev vi bäst i rasen och sedan även Bäst in Show!!!! Hur kul som helst! Det man bedömer där är hundarnas jämnhet och likhet! Mer om de andra dagarna kommer snart!


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj stort Grattis till er!! Vi väntar med spänning på resultaten från de andra dagarna =).

Ha det gott!

Katarina & Jonas o de grå i skåne