söndag, augusti 31, 2008

Yes! Han klarade det!( och Uma städar i naturen..)

Hej! Uma här igen! Eftersom Frej nästan aldrig är hemma nuförtiden så tar jag över emellanåt...
Imorse så åkte Frej med husse till Svansele och startade eftersöksgrenarna i öppen klass.
Han gjorde strålande ifrån sig och plockade 9 på vattnet och 10 på spåret! Härligt! Sedan följde start på skogsprov. Frej gjorde väldigt bra ifrån sig , men tyvärr har han inte riktigt fått in finessen på de luriga och lättskrämda skogsfåglarna ännu..så det flög upp några mitt framför näsan på honom. Men det gör inte så mycket, det är bara att träna vidare, det är först efter många timmar i skogen som man lär sig! Och jaktsäsongen har ju just börjat! Men jag vill iallafall gratta min mamma Yuppie som tog ett 2:a pris idag! Bra jobbat mamma! Jag och matte har stannat hemma i Piteå idag, matte är sjuk. Men en liten tur på förmiddagen blev det iallafall. Jag hittade en ensam duva i gräset brevid fotbollsplanerna, jag stod för den i drygt en minut, sen fick jag resa den efter kommando från matte! springa efter en liten liten bit och sen tvärnit på mattes "sittkommando". På vägen hem hittade jag en tomburk...den tog jag genast upp och bar hela vägen hem, utan att matte sagt något ens... sånt ska man inte slänga ute, det vet till och med jag! Matte har lovat att panta den vid tillfälle. Nää, nu e det middagsdax för mig och lite lek kanske medan vi väntar på att våra hjältar ska återvända hem... Hejdå /Uma

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Frej mkt bra jobbat.
Ja man lär sej me tiden...

idag fick jag gå ett viltspår o gissa hur tok kul det var...
jag hade givetvis tok bråttom så matte fick allt kämpa att hålla sej kvar i bakre delen av linan med haltande ben...hihihihi...

Är ju bara så hungrig nu då jag gått halva tiden me bebbar i magen så ett rådjur sitter ju inte helt fel just nu...ler...

Ha re gott o kämpa på nu me fåglarna.
// Wippsan

Anonym sa...

Krya på dig matte

Anonym sa...

husse hälsar hem från ett soligt stockholm.... sov så gott voff voff