måndag, september 08, 2008

Yeeesss!!!! Där satt den!

Hej allihopa!
Frej här igen. Nu i lördags startade jag för andra gången i mitt liv på skogsprov i öppenklass.
Jag hittade och stod för fågel, det sköts och senare även apporterades det. Efter en lång eftermiddag och kväll av väntan kunde provledare Erling tillslut meddela att jag fått ett 2:pris!!!!!! Kan ni förstå?!!! Matte och husse blev så glada! Grattis även till Ulf och Marina med Hellas Miracle "Mira"som knep ett 3:e pris !!! Domare för dagen var Lars Sandström.
På söndagen var det återigen dags för skogsprov i Västerbottensskogarna och ett förväntansfullt gäng samlades vid halv åtta på morgonen för avmarsch mot markerna. Först tillbaka var Uma´s mamma Yuppie som tagit ett 3:e pris!!! Stort Grattis! Efter en tidig lunch var det dags för mig och husse att pröva lyckan i skogen, och även idag hade vi turen med oss och fick bra fågelsituationer. Detta resulterade i att vi kunde vända tillbaka till baslägret med ett 3:e pris i bagaget!!!! Det är både jag och husse jättenöjda med, jag va trött efter gårdagen och varm av den stekande solen och sökte bitvis inte ut ordentligt och det var därför betyget drogs ned. Sedan följde en nervös väntan på dem som inte var klara ännu. Så äntligen kom de tillbaka! Och även idag kunde "Mira" stoltsera med ett 3:e pris!!! Stort Grattis!! Och hur hade det då gått för helgens enda elithund? Jo, precis hur bra som helst! Quasi och Rolf slog till med ett 1:a pris så det bara "tjongade" om det!!! Stort Grattis till Rolf och Pernilla, vilken superhund! Vi är så glada för eran skull!!! Tyvärr hade min klantig matte inte kameran med sig i helgen, men det kommer nog upp lite bilder på mina uppfödares hemsida www.classicdreams.se inom kort så klicka er vidare! Idag har jag en välförtjänt vilodag , med mycket mat och sömn, för imorgon är det dags för skogsprov igen! Återkommer med resultat senare! / Frej

1 kommentar:

Anonym sa...

Tok gratulationer från oss som snart ligger i valplådan.

Mkt bra jobbat
Nu är det inte långt till 1a priset o sen elit klassen....ler...

Kram//Anna o de grå