torsdag, november 06, 2008

Den Röda Räven...(läs: "döda räven")




Hej hopp!
Först vill jag varna känsliga läsare för rävbilder...vill tillägga att räven redan var död och har legat i frysen i ett halvår så den plågas inte det minsta av det som sker på bilderna ...
Nu till saken! Som nån kanske kommer ihåg så tog jag ju för en månad sedan ett 1:a pris i Öppen klass vid ett fältprov och blev därmed kvalificerad för start i Elitklass. I Elitklass är det ju som bekant räv som används vid släpspåret och inte kanin , som jag är van vid! Och eftersom tiden går fort och det snart är sommar igen, så har vi bestämt oss för att börja med rävträning redan nu!
I några dagar har Uma och jag fått leka med en rävsvans...eller det är mest Uma som leker...jag ledsnar på att ha dragkamp å jaga henne efter en stund...
Häromdagen fick vi stifta bekantskap med själva räven...Jag nöjde mig med att lukta och nagga lite i den...men Uma , den lilla Varulven , försökte att släpa iväg med räven så hon fick ha den för sig själv...Hon försökte bära den..men den är för tung ännu...väger nog sina stadiga 7 kg...så det blev släp istället..
Sen fick Uma gå in och jag fick prova att lyfta den ifred. Nog va den tung...men jag orkar bära den!
Idag tog vi fram räven igen och provade lite mer apportering...Full fart ut, och full fart tillbaka till husse med räven i stadigt grepp! Ganska roligt va det iallafall! Matte och husse trodde nog inte att jag skulle ta den så enkelt, för de såg allt lite förvånade ut...
Sen släpptes lilla Uma ut...och då minsann blev det inte kul för räven! Hon försökte även idag att först lyfta upp den, men orkade inte och provade att dra den med sig istället...minst lika roligt om ni frågar henne! =)
Detta bådar gott inför den fortsatta vinterträningen!
Ses å hörs! Frej


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Oj vad duktiga och flitiga ni är =). Här hemma är det lugna gatan...

Kan själv inte göra så mkt just nu, då jag har ont i rygg o nacke sen olyckan, och har svårt att vrida på huvudet eftersom jag är helt stel i nacken än...

Så idag var jag hos doktorn och blev fortsatt sjukskriven ...=(

Men det får ta den tid det tar.. Ska börja gå hos sjukgymnasten så smått...

Men vi är tacksamma för att vi lever, det kunde ha slutat värre...

Anonym sa...

Oj glömde skriva vem det varifrån...

Kramar katarina & Jonas med de fyrbenta