måndag, november 17, 2008

Höstmys....


Hej hopp!
Nu har dagarna krymt ihop till nästan ingenting och hösten övergår snabbt till vinter. Och vad passar då bättre än att krypa upp i soffan och ha det skönt? Som tur är har vi numera ett stort vardagsrum med två soffgrupper så Uma och jag kan sträcka ut oss i varsin soffa och husse och matte kan dela på en...hehe...
Nu under veckorna händer inte speciellt mycket...dagarna är för det mesta sig lika...
Vi kliver upp strax före 6 på morgonen och ser till att vara på jobbet vid 7-tiden , jag och Uma är i vår hundgård på jobbet med en hundkoja som har element och husse och matte går in på kontoret och jobbar. Efter förmiddagsfikat kommer husse och matte ut igen och jag och Uma hinner ta en snabbkiss... sen tar vi gärna en lur i vår varma koja...eller ja...Uma gillar att sitta utanför kojan och spana ned mot vägen mellan parkeringen och kontorsbyggnaden och kanske skälla ut någon stackare som går förbi...Gu va hon e löjlig!! Jag skäms ....jag brukar vara kvar i kojan så ingen ska se att vi är i sällskap.....
Vid halv 12 är det dags för lunch, då packar vi in oss i bilen och åker iväg till skogen och tar oss en härlig lunchtur! Sen är det bara några timmar kvar innan det är dags att åka hem! Hemma är det utgång som gäller och middag förståss. Sen har matte nån underlig idé om att vi ska träna uppställning varje dag framför stora spegeln i hallen..pust! Är väl sådär...Men jag är iallafall bättre på det än Uma...ha! Som om det inte var nog har matte anmält oss till en inofficiell utställning i Boden den 29:e november...det blir Umas debut i ringen. Jag kan förstå att Uma behöver träna *fniss* , men JAG?!!! Är hon inte klok? va ska jag dit och göra?Jag är redan bäst så de så... Sen har matte även anmält sig och husse till en kurs för grönt kort i draghundskörning...man måste ha grönt kort för att få köra hund i skidspåren i skellefteå nämligen! Hoppas att det blir bra med snö iår så att det går att köra ordentligt , förra året var det ju bara is! Går det bra i vinter så kanske vi försöker oss på att tävla nästa år...vore roligt att göra nåt matnyttigt under den långa vintersäsongen också. Men det får vi se...i vinter ska vi bara träna och husse och matte måste öva på sin skate-teknik!
Nu ska jag titta fotbollsgala med husse och mysa ännu mera i soffan! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm vad mysigt ni verkar ha det i hundkojan medans er husse o matte sliter och står i =).

Själv är det lugna gatan, hämtar oss efter olyckan. Husse har nu me blivit opererad i sitt knä efter 6 mån smärta i knäet.... =(

Så här råder sjukstuga....=)

Ha det bra o ta det lungt i snön..

Kramar katarina & Jonas med hundar

Anonym sa...

mmmm mysigt med snö....=).. Tråkiga är ju bilkörningen när det snöar mkt...

Ja vi hade det jättemysigt i skogen...

Häftigt med skidor....=) Jag skulle vilja ha tag i en kälke hade varit skoj med hundarna, men sen vet vi ju inte om vi får mkt snö här...=(

Idag är det bara frost på marken.....

Ha det gott.. Kramar ifrån ett frostigt skåne