onsdag, februari 04, 2009

Se upp i backen!




Hej hej!
Ikväll har vi varit på träning med draghundsgänget igen!Det gick jättebra! Nästa gång ska jag och husse eventuellt köra lite längre. Uma fick vara i bilen under tiden. Hon fick däremot prova att dra lite grann i helgen, hemma på fälten. Hon är fortfarande lite seg och fattar inte att hon får dra när det tar emot. Det gäller att hon kopplar ihop att hon FÅR dra när hon har sele, men inte i koppel. Det gick bäst när det sluttade lite nedför, så trycket i selen inte blev för stort. Men hon är ung ännu, det är först nästa säsong man kan börja dra med henne på allvar. Hon ska ta det lungt nu, för medicineringen är inte klar riktigt än. Det var väldigt härligt väder i helgen , vi var ute och gick i timmar! Solen sken och snön yrde när jag och Uma raceade över fälten, super! Sådana dagar är det roligt med vinter, men vi längtar till våren också... och det är länge kvar... suck! Nåja, nu ska jag gosa ner mig i soffan och vila en stund innan det är dags för sängen...Uma har tagit mitt mjukisdjur igen...ibland är hon så dum!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoohoo vad det går hos er...=) Ja det kom snö igår kväll, men nu är det borta igen.. Så är det i skåne..

Ja alltså vi kommer upp till lägret, men vi vet inte än om det blir hela veckan eller i slutet av veckan, få se längre fram..

Ja det är jätteskönt för sixten att han kan få röra sig obehindrat igen..

Ja cykelträning är skoj... perfekt när vi har barmark..

ha det gott

kramar skåne

Anonym sa...

Hej!
Grattis på 1års dagen Uma i efterskott hoppas matte gav dig nå gott igår...
pussar från Husse i ett soligt gällivare