onsdag, februari 18, 2009

Västerbottenmästaren


Jaha,i lördags så gick då årets Västerbottenmästare av stapeln i Umeå. 79 Bir och Bim vinnare samlades för att göra upp om den åtråvärda titeln " Västerbottenmästaren 2009". Tävlingen gick till så att alla deltagande hundar delades in i 10 pooler med 7-8 hundar i varje. Först skulle 6 st plockas ut ur varje pool, sedan 4 och sedan 3 st. Då blev det 30 hundar kvar som delades in i 3 pooler med 10 i varje. Och ur dessa 3 pooler skulle då finalisterna plockas ut. Jag tog mig vidare genom alla dessa steg. Så när domaren plockade ut 13 hundar som skulle få tävla om BIS-placeringarna var jag en av dem! Jag kom på 7:e plats, precis utanför rosett plats. Men vi är så nöjda, vi trodde aldrig att det skulle gå så bra! På pallplatserna kom riktigt snygga och rutinerade utställningshundar, så dessa hade vi aldrig kunnat slå! Den som vann var en Dogo Argentino som även blev juniorvärldsvinnare i somras!Vi hade en trevlig dag och kväll, och husse och matte fick sen äta god galamiddag. Sen åkte vi hem och bänkade oss framför melodifestivalen, eller...nja....jag och Uma satt med enbart på grund av att det fanns morötter och dipp på bordet....det gillar vi! Nu är det vardag igen...suck! Husse har vart borta både förra veckan och denna veckan....jag , Uma och matte är själva. Jag blir alltid så ledsen när min husse åker bort....varför kan jag inte få följa med honom?Matte tröstar och låter mig och Uma sova i stor-sängen...men det är inte riktigt samma sak. Vi har knappt varit ute den här veckan heller...det har vart mer än 20 minusgrader hela tiden och vi har ju som bekant inte sådär jättemycket päls...men tassarna är värst. Så vi brukar få ha fleecetofflor på oss , som Demon och Affes matte har sytt åt oss. De är jättesköna! Sen har vi ju även täcke såklart. Det dåliga är att en del av renarna som går på vinterbete här i västerbotten har hittat hit...det är spår på hela vårt hygge och i skogen och på fälten , både av deras fotspår och av deras legor. Och bajs! Det är hur gott som helst! Typ som non-stop! Vi ser dem ibland också...fast mest nere på fälten och på vägen hem från jobbet. Matte och husse vill inte att vi ska gå så nära dem så de blir störda...och man får inte jaga dem heller. Imorgonkväll kommer min husse hem, och jag längtar så mycket! På fredag ska vi ta en sväng till Boden och hälsa på tjocka släkten, ska bli roligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare snyggingar...gå in på nedanstående adress och skrolla ner bland mingelbildena...och vem hittar vi där!!

http://www.vbkk.skk.se/resultat/vbm_09/mingel.asp

Kramar från de snygga brudarna Thekla och Stella(med snygga A-höfter och fria armbågar) *blink blink*