torsdag, december 07, 2006

Hundmöten



Hej! Nu har snön kommit tillbaka, det började igår och nu ligger ett fint vitt täcke överallt igen. Jag har mest tagit det lugnt nu på kvällen i favoritsoffan, husse och matte har varit iväg på jägarskolan eftersom det är torsdag. Det gjorde inte så mycket, jag va ändå rätt trött efter en rolig dag. Jag fick hälsa på en liten 9-veckors schäfervalp , som har flyttat in på gatan lite längre bort , jag tog det väldigt lugnt och försiktigt för att inte skrämma henne , men hon var riktigt kaxig och vågade sig på att voffa åt mig! Sedan träffade vi blandrasen Asti, som är ett och ett halvt år och ungefär i min storlek. Vi var båda på sådant bra och glatt lekhumör så vi fick vara lösa en liten stund och leka tillsammans , men det blev en kortis för vi skulle hem och tvätta och Asti och hennes matte skulle posta brev. Dom bor också längre ner på gatan så vi brukar se dem emellanåt. Så man kan säga att jag är nöjd med min dag!

Inga kommentarer: