måndag, december 11, 2006

Prickiga Selma


Hej! Nu är det måndag igen, och vi har haft en underbar helg med mycket träning och skogsturer. I söndags gick vi en tur till stan hela flocken, det va mycket folk i rörelse eftersom affärerna hade söndagsöppet inför julen, såg till och med en tomte(!). Roligast var det att gå till djuraffären , det luktar så gott där! Vi köpte en ny fin spårlina och ett nytt halsband. Idag har jag och matte varit och träffat Selma. Selma är en dalmatinerflicka som är 6år gammal. Hon ägs av Sofie som va instruktör på våran valpkurs och som dessutom är arbetskamrat till matte.
Vi fick umgås ett tag och leka en stund , det va jätteroligt! Vi träffades ute på ett stort fält så det va ingen risk att vi skulle bli störda där. Vi ska träffas fler gånger jag och Selma, kanske ta några promenader å så tillsammans. Matte säger att det är viktigt för mig att träffa vuxna trygga förebilder ibland , är ju svårt att veta något om de hundar man träffar när man är ute, så därför brukar vi inte gå fram till dem. Då är det bra att istället stämma träff med någon man känner och leka med dem istället. Efter lekstunden gick jag och matte en egen promenadsväng, för Selma och Sofie skulle iväg på fler ärenden idag. Men jag längtar redan till nästa gång! Nu ska matte plugga inför nästa veckas tenta och jag ska ta en tupplur, husse kommer hem sent för han jobbar i sthlm idag. Tack å hej, korv å pastej! =)

Inga kommentarer: