onsdag, december 20, 2006

snööööö


Hej! Idag har jag och matte varit ute en bra stund i all härlig snö! vi höll till nere vid vattnet för där finns stora öppna fält att vara på och promenera runt, härligt! men för bara en vecka såg det ut som nedersta bilden visar...ingen snö alls! Där är vi på skogstur...
Nu är det snart jul har jag hört , vet inte riktigt vad det innebär, men det låter gott! Står iallafall en stor skinka i kylen som doftar förföriskt gott... hoppas att jul är något som går att äta!
Matte flänger runt hela huset i en väldig fart och flyttar på mina grejer så jag inte hittar dem... hon städar. Och alla filtarna utom min babyfilt är i tvättmaskinen! Imorgon ska jag tydligen bada... och bli julfin, börjar få en lite starkare arom från läsidan, men jag bryr mig inte om det, det är matte som gnäller. Fast egentligen tycker jag om att stå i duschkabinen och bli ompysslad...det är skönt med varmt vatten...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Frej!
Jasså...du åker på att bada du...Hm ja jag kan ju inte säga att jag är avundsjuk precis. Måste sticka nu, så matte inte ser att jag läser på din sida. Tänk om hon skulle få för sig att jag måste bada oxå! Fy för hundan....
Å du!....God Hjul, ja för det är väl det som menas...råkade bita hål i cykeldäcket i somras, inte populärt!
Högaktningsfullt
Egon den förskräcklige!