söndag, mars 04, 2007

Handlerkurs + utställning




Hej! I helgen har det hänt spännande saker. I lördags var jag och matte och husse i skellefteå på en handlerkurs. Den va jättebra , vi lärde oss massor alla tre om hur vi ska bete oss på en utställning. Det roligaste var att springa runt i ringen med alla de andra hundarna tyckte jag. Att stå stilla medan en främmande person klämmer på en är inte lika mysigt även om jag i nödfall kan acceptera det också. Man vänjer sig väl. Helst vill jag pussa på alla människor och hundar runt omkring , det är mysigast! Nåja , trötta blev vi allt efter den hårdkörningen! Idag söndag va det dags för inofficiell utställning i skellefteå , och det gick riktigt bra faktiskt gissa om alla som kollade va imponerade av mig! Vi träffade flera kompisar från handlerkursen och även hemifrån Piteå. Men det blev en lång dag, ända från 9:30 till 16:30 var vi där. Det va så hemskt många hundar som var med.Vi träffade även en annan weimaraner som också ställdes ut , Mimmtrix Hjalmar som är en och en halv månad yngre än jag , otroligt kul att äntligen träffa någon som ser ut som jag , ja fast mindre då förståss! =) Vi är mycket nöjda med dagen och så här gick det: HP + BIR och BIG-3:a lite senare . Och så här tyckte domaren: " Juniorhane av utmärkt typ. Maskulin.välskuret huvud med vackert uttryck , utmärkt hals , något rak i skuldran , kunde varit bättre vinklad bak , rör sig ändå fritt". Det där med vinklad bak hade förmodligen att göra med hur jag stod, jag stod stilla jättefint och matte vågade inte flytta bak mina bakben något mera ifall jag skulle börja röra mig . Sedan bad domare nästan om ursäkt när vi inte blev BIG:1:a , men tyckte att jag ännu hade framtiden för mig men måste växa klart först. På översta bilderna kan ni se hur det såg ut på lördagens kurs och nederst ser ni mina priser från idag: smarriga godispåsar, fina rosetter och ett diplom med mitt namn och kritiken på. Vi hörs!


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!!!!!

Va roligt, en bra börja kan man säga, men jag vet ju vad du kan, du har det ju i dig... ;)

Kram pappa Spirit