torsdag, mars 22, 2007

Nötkråkan...(det såg ut som en iaf..)







Hej! Idag gick matte och jag upp till skogen igen. Det va skare inne i skogen som vi båda kunde gå på utan att sjunka ned alltför ofta.Det har tydligen snöat lite lätt inatt för inne i skogen såg vi mängder av spårstämplar från olika djur, fåglar , harar och något som vi tror är ekorre, det blev för mycket till och med för mig, det va ett enda virrvarr av spår, så man nästan blir yr i huvuet och inte vet vilket som e bäst att ta. Tur att matte hade med sig en kall plätta i fickan, det är bra att äta när man känner sig vilsen. Som bäst när vi står där i solen och myser får jag korn på något och blir alldeles stel, först ser jag inte riktigt var den är, för den är inte stor och färgen smälter in mot stenen den sitter på. Men tillslut får jag syn på den, och går till attack! Upp flyger en vilt skrikande och mycket upprörd nötkråka! Jag är tätt efter, men då fuskar den och seglar upp i en tallkrona. Där sitter den sen och kraxar upproriskt, den vet att jag inte kan flyga.

Jag provar med allt, till och med att försöka klättra upp i tallen, men då flyger den iväg till nästa tall och fortsätter att kraxa retsamt. Då ger vi upp och går hem igen.



1 kommentar:

Anonym sa...

Husse säger duktig kille!