fredag, maj 04, 2007

Härligt med vår!




Hej hej! Visst är det skönt med vår, även om den senaste veckan inte har haft varmare temp än 12grader. Dan före valborgsmässoafton tog jag mitt allra första utomhusbad! Vi va nere vid stranden och promenerade när jag plötsligt ser en mås som är helt stilla i luften och seglar på vinden! Fränt! tänkte jag, det måste undersökas! Så jag tog några rejäla galoppsprång rätt ut i det 3gradiga vattnet( det låg kvar is längre ut), men inte bryr jag mej om att vattnet va lite kallt , vi weimaraner är hårdhudade minsann! Fast ganska blöt blev jag , tur att vi bor nära! En annan sak som är bra med våren är alla spännande fåglar som dyker upp överallt! Speciellt gräsänder, dom brukar vi smyga på ibland och sen får jag stå för dom. Storspovar är inte alls lika lätta att smyga på , dom springer iväg på sina långa ben så man får smyga omkring jättelänge efter dom , sen kan man inte komma lika nära dem som med gräsänder och duvor har vi märkt. Ska tilläggas att jag brukar ha koppel när vi gör detta så att jag inte ska bli frestad att rusa iväg efter dem ,träna på fågel lös ska vi göra för instruktör och med fåglar speciellt avsedda för det. Vi ska på en heldag i Norrfjärden den 17 maj och träna för Hans Sundberg , vi blir tre ekipage ,en vorsteh en breton och så jag förståss. Först blir det jaktdressyr och apporteringens grunder och sedan ska vi prova reviering och sök och kanske också prova ståndsanlagen lite grann och om vi hinner även prova apportera i vatten, det ser vi fram emot allihopa! Nu är det inte heller länge kvar till min första riktiga utställning och till pingstlägret , bara roliga saker hela månaden!Just ja , kolla in lejonstatyn på nedersta bilden , den är i naturlig storlek och står några kvarter bort. Första gången jag såg den skällde jag på den och morrade , matte gick fram och klappade den , då smög jag också fram för att lukta på den , skitläskig grej! huh! Men jag är då inte rädd för den iallafall , vi weimaraner är modiga som hm..ja..lejon!


Inga kommentarer: