fredag, september 14, 2007

Harjakt(nästan) och stadsälgar...




Hej hopp!
Idag har det varit en intressant dag. Matte har varit i Luleå som vanligt och jag har följt med husse på kontoret. På morgonen fick jag och husse sms av matte, hon hade stått och låst cykeln som vanligt vid busstationen och helt plötsligt får hon se en älg komma kutande från Max Hamburgerrestaurangen, över vägen förbi busstationen och iväg! Tyvärr hade inte matte studsaren med sig och väldigt bråttom till bussen så hon hann inte se vart den försvann sen, men troligtvis vidare in i stan.Jägarna i inlandet klagar att det är lite älg, men matte har denna vecka sett älg efter E4:an varje dag på väg till skolan, konstigt! Jag och husse jobbade vidare någon timma(eller ja...jag sov mest) men när vi skulle ta rast höll vi också på att få oss ett äventyr. Husses kontor ligger ju lite avskilt och älgar , rådjur och harar trivs väldigt bra där....
När vi kom ut på bron ser husse hur jag direkt fångar vinden och får nått intressant i näsan, men tänker inte så mycket på det. Några sekunder senare rusar plötsligt en av de största harar husse sett förbi mig med några meter! Jag blir jätteförvånad och innan jag har bestämt mig om jag ska hänga på eller inte har husse vrålat sitt och jag stannar mitt i steget och sätter mig slutligen ned.Husse blev jätteglad!All träning med stoppsignal verkar gå åt rätt håll! Min allra första hare, och allt går galant! Vi är riktigt malliga och nöjda!Och dagen blev ju inte sämre av att matte klarat en 10poängstenta! Bilderna idag är från en mysig höstpromenad och längst ned är jag och tränar på fält, den bilden har min uppfödare Pernilla tagit.






1 kommentar:

Anonym sa...

STORT GRATTIS TILL TENTARESULTATET!!

Vet hur sjukt underbart det är att klara av en sån! :) Nu firade ni väl ordentligt hoppas jag??

Kram
Linn & Co