söndag, september 09, 2007

Träningshelg på Älviksholm







Hejhej! Pga datatrubbel har jag inte kunnat uppdatera på länge. men nu så!
En hel del har hänt sedan sist. Jag är helt bra i min gamla skada och vi har kommit igång med träningen ordentligt igen. Förra helgen tog vi bilen ner till Värmland, närmare bestämt Älviksholms Gods, där mina uppfödare bor. Vi va ett gäng träningssugna hussar, mattar och vovvar, Katarina och Berra med min syster Amber(bild högst upp) Mia med Ally och Laila med Fille och Zack. Lördag morgon började med samling på gårdsplanen och vi fick veta hur dagens upplägg såg ut. Sedan följde två helt fantastiska dagar, med massor av härliga fågelsituationer och wow-upplevelser! Skulle jag skriva om allt vi upplevt och lärt oss under den helgen så ryms det inte här kan jag säga! Den upplevelse som starkast etsat sig fast i minnet hos husse och matte är när jag under söndagen fick en kastapport och sedan halvvägs tillbaka till husse släpper den på marken och börjar söka i buskarna istället, husse säger då apport igen med viss skärpa, för att få mig att ta upp den igen. Då hämtar jag en annan fågel som jag hittat i busken och går med till husse. När jag ska lämna av upptäcker husse att det är en levande rapphöna!Det va den sjuka fågeln som vi inte hittade igen på lördagen!Husse och matte va superimponerade av mig som bar fågeln så försiktigt jag kunde för att inte skada den!Jag måste erkänna att det va lite spännande med en levande fågel i munnen.Har ju knappt haft en död förr. Vi va rejält trötta när vi måndag morgon svängde in på gården hemma.Det har vart en rätt lugn vecka, någon cykeltur och någon sväng i skogen bara. Hörs och ses!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde ryktesvägen [uppger aldrig en källa men det börjar på Per- och slutar på -nilla] att ni var SUPERDUKTIGA!

ÅÅÅHH vad glad man blir!! Håll i hatten för till hösten går ni till 1:a pris i unghundsklass på fält!

Kram från
Linn & Jonas