torsdag, januari 24, 2008

Dragträning i snöstorm


Hej! Som ni ju vet har vi börjat träna drag med skidor,fast mitt på dagen när jag och matte inte har någon bil( dum-husse har den ju till Boliden vareviga dag!) blir det bökigt att släpa med all skidutrustning till spåret fastän det inte är så långt. Men igår va matte upp på vinden (fastän hon är livrädd för att klättra på stegen)och hämtade ned Sparken. Vi sparkade mycket nere på den frusna havsisen förra vintern jag och matte, men jag fick inte dra då, hon tyckte att jag skulle växa klart först.Nu är jag stor och stark, matte far som en vante bakom sparken när jag sätter fart! Väldigt roligt är det, de två provturerna igår gav verkligen mersmak, så imorse bestämde vi oss för att ta en tur runt Djupviken(området där vi bor). När vi kom ut upptäckte vi att det va snöstorm. Sen matte hämtade tidningen två timmar innan hade det börjat snöa, och inte så lite heller, typ en decimeter hade det kommit redan, och snön bara vräkte ned. Eller ja inte direkt ned, den blåste liksom horisontellt, och sen ner. Det är den typen av snöfall som ser till att man blir en snöman efter en kvart ute.Allt fastnar i kläderna. Men eftersom varken jag eller matte är några veklingar bestämde vi oss för att trotsa den rytande stormen....nåja...och köra ändå! Det gick bra....en liten stund. Medvind va helt perfekt ,en rejäl extra skjuts ut från gården och full fart hela Klumgatan.Det blev värre när vi kom ned till cykelbanan nere vid vattnet. Nu var det full motvind och snön hade blåst i drivor, vi körde fast med sparken ett antal gånger. Då och då var vi även tvugna att stanna så matte fick torka snön ur ögonen så hon såg vart vi körde.Nästa gång vore ett par skidglasögon att föredra....Att hon sedan fick sparka själv en bra bit hem gjorde verkligen saken lättare, iallafall för mig..hehehe! Man bliiiir ju såååå trött av å dra på en spark....måste vila....(och lukta i snödrivorna......*fniss*).Nu ska jag sträcka ut mig i soffan ett tag och ta en liten lur.....aaahhhh!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå härligt me snö storm...
vi saknar verkligen en riktig vinter....för här nere e det paradis för basilusker....
regn o blåst o flera fuktiga plusgrader....bläää...
vi har haft så nu i 2mån o snart 3....

Men i februari då vi kommer o hälsar på då ska vi passa på att njuta av vintern.

Vi som saknar norrlands vintrarna//Anna o de grå.