onsdag, januari 30, 2008

Fysträning....jobbigt...men kul!

Hej hopp! Inte så mycket har hänt sedan sist, vi kör dragträning nu nästan varje dag för att jag snabbt ska bygga upp muskler och få bättre lungkapacitet, det är bäst att passa på för med den här knasiga vintern vet man ju aldrig. Helt plötsligt tinar det och blir slask. Vi väntar på att kommunen ska göra färdigt isbanan runt fårön, den är ca 1,2 mil lång och den är både för spark och skridskor + ett skidspår brevid i snön. Men tills dess får vi hålla tillgodo med eljusspåret. Jag och matte lastar skidorna på sparken och så drar jag dem bort till spåret. Sedan drar jag matte på skidor, fast hon får hjälpa till själv ibland också....jag kan ju inte göra allt jobb så här i början. Jag var dock snäll och drog henne uppför nästan hela den allra jobbigaste backen. Sedan har jag hört ryktas att jag ska få tjejbesök nästa vecka...hoppas att det blir lika kul som det var senast jag hade det..hehe! En annan sak som är bra är att jag kanske ska få en liten kompis i början av april. Matte och husse ska om allt går vägen ta hem en valp från Yuppies kommande kull. Det blir kul om det blir så.... mysigt med sällskap! Men än så länge är jag själv och jag ska vältra mig i den lyx som det innebär att vara "ensambarn" och skämma bort mig rejält ända tills dess; typ sova i dubbelsängen mellan husse och matte, gnälla till mig grisöron och dentastix och massor med bus och härjningar med husse och reserv-Ulla (den första Ulla tappade all stoppning för någon dag sedan, men jag fick en ny likadan).Jo just ja, det händer ju jobbiga grejer också.....den här sabla utställningsträningen! Matte har anmält mig till world winner show i stockholm i sommar....och hon tyckte att jag inte tog träningen på så stort allvar så hon rådfrågade min uppfödare Pernilla .Tack så mycket för det!(Inte!) Nu har jag inget val, utan måste stå snyggt annars blev det rätt obehagligt... Matte är mycket nöjd!
Hejdå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha det så skoj i skidbacken =)
Ja de växer härhemma och det är inte klokt vad tiden går här... Men det är såå mysigt med de små godingarna =)

Ta det nu försiktigt, vi vill inte läsa om några brutna armar eller ben =)

Kramar katarina

www.freewebs.com/liramille/