måndag, mars 17, 2008

Längtar efter lite träning...




Hej! Allt är tråkigt. Eller nja...nästan allt... Det är konstigt väder. Endera dagen smälter det så det blir djupa spår i vägen, sedan fryser den hemska sörjan till is. Vilket gör att det blir svårt att gå på. Det går inte att köra spark eller skidor heller nu... usch! Därför har husse, matte och jag mest övat på andra grejer de senaste veckorna... typ kontaktövningar, fot och inkallning och annat onödigt! Jag är redan världsbäst, jag behöver inte det där! Fast jag har lärt mig ett nytt kommando nu iallafall. Hopp! Från början va det lite läskigt och jag ville springa under.... men nu är det roligt och jag vill hoppa jättemycket! Tyvärr har vi inga riktiga hinder. Men vägbommar och lekplatser erbjuder vissa alternativ. Jag kanske har sagt det förr men matte har iallafall anmält mig och husse till en kurs i tävlingslydnad. Det kan ju vara roligt att ha något annat att träna förutom all jaktträning. Och utställningsträning kör vi ju också nästan varje dag nu... inte min favoritsysselsättning kan jag tillägga! Jag försöker göra mig så ynklig och ful jag bara kan för att matte ska sluta, men hon ger sig aldrig! Nu till roligare nyheter! Jag ska bli Pappa! Yellow Eyes Wippsan va ju här i februari och hälsade på några dagar. Och det verkar ha gett resultat för hennes matte Anna har skickat bilder på en väldigt misstänkt putande mage! Valparna kommer i April, runt den 10:e. Det ska bli mycket spännande ! Vill du veta mer kontakta Yellow Eyes kennel : yelloweyes10@hotmail.com . Det kan förhoppningsvis bli både långhåriga och korthåriga valpar! Wippsan är en av sveriges mest meriterade weimaraner! Bla i lydnad . Jag har inte hunnit med så mycket än för jag e inte så gammal, men jag har iallafall ett 2:a pris på fält från mitt första och hittills enda jaktprov. Det blir mera prov och jakt i höst! Nä nu e de dax för lunchvilan....ses å hörs! /Frej


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj så skoj att du ska bli pappa =).. Spännande..
Och snart ska du ju få hem en lillasyster =)
Då kommer du inte att ha långtråkigt kan jag loova...=)

Ha det gott!

katarina o de grå...

www.freewebs.com/liramille/