onsdag, mars 05, 2008

Usch va jag e trött!

Hej! Det har hänt mycket sen sist! I slutet på förra veckan va mattes lillasyster Frida här och hälsade på , jag passade på att busa med henne för hon säger aldrig till mig..hehe! I lördags va det också stort ståhej! Matte och husse hade bjudit kompisar på middag , först gick det väl sansat till, men sen, efter melodifestivalen (och för många glas vin misstänker jag..) Så plockades det fram playstation och tävlades i Singstar....ajajaj mina stackars öron... Dom tyckte säkert att dom va värsta stjärnorna hela bunten (ialla fall matte visade såna tendenser...)...jag som är en lugn hemmakille brukar ju vara i säng senast 23 om kvällarna( även på helgen), tillslut somnade jag under vardagsrumsbordet av ren utmattning....Men alla va snälla mot mig, jag fick många chips och mycket gos och mys också , så det är nog rätt roligt att få besök ändå!På söndagen kom Malin och Johan med lille Jakob för att äta söndagsmiddag. Jag fick mig en snabbtitt på honom! Han va inte så stor precis...jag visste inte riktigt vad jag skulle göra....blev lite osäker på hur jag skulle hälsa på honom.... matte och husse löste mitt dilemma genom att låta mig vila i sovrummet istället. När jag va tre veckor, då kunde jag minsann både kava omkring på mage, morra och bita mina syskon.På måndag va det dags igen. Ida och lille Axel kom förbi och hälsade på. Han va iallafall så pass stor att han kunde gå själv, och prata lite också. Han hälsade på mig genom gallret. Matte ville inte ha mig lös, jag fick va i sovrummet, med gallret för dörren.Hon ville inte att jag skulle råka putta omkull Axel.Jag har ju inte träffat så många små barn....har lite svårt att ta det försiktigt, jag blir så himla glad när jag ser dem!Större barn går ganska bra. Nu är det lugnt och tyst igen, och det är vardag med bara jag och matte. Då tar jag fram mitt senaste lilla djur.Urban. Han e mjuk och go och jag kan hålla på och plocka och snutta på honom i timmar. Matte frågar mig ibland var Urban är, och jag vet alltid precis vart jag har honom och rusar som en raket och plockar fram honom. Det har hänt en massa annat också, bland annat har jag och matte varit två gånger och åkt runt fårön med skidorna. Det är ungefär 1,4mil den sträckan vi åker. Vi har väntat länge på att kunna åka på isen. Nu e föret det rätta! Nu ska vi passa på att åka så mycket som möjligt, för om en dryg månad har det nog hunnit tina rejält misstänker jag.Nåja mer om det någon annan dag! Hejdå/Frej

Inga kommentarer: