onsdag, maj 28, 2008

Här va det livat!










Här händer det grejer vill jag lova! I helgen va årets badpremiär för mig! Det va varmt och skönt och sjön låg sval och lockande framför mig.....Så jag hoppade i och simmade ut.Hääärligt! Husse kom på den briljanta ideén att köra lite vattenapportering...och det älskar jag! JAg kan hålla på hur länge som helst. Bäst som jag är på väg in mot stranden med en apport så hoppar Uma plötsligt rätt ut i sjön...såg väldigt roligt ut! Hon liksom hoppade jämfota...rätt ut bara! Men hon simmade som hon aldrig gjort annat! Dock så fort hon kunde in mot stranden...hon va nog inte beredd på att det skulle va så kallt!Sen fick hon sitta i mattes knä insvept i handduk och torka i solen...Hon är frisk från sin UVI men vi vill inte ta några risker utan försöker hålla henne varm och borta från drag. Matte och jag kör utställningsträning varje kväll nu...och det går bra...ska ställas ut på söndag här i Piteå , Internationella. Blir första för året..men det kommer fler, är även anmäld till Vännäs internationella och Gällivare internationella. Ja , och så Världsvinnarutställningen i Juli. Det är varmt och skönt i kväll..jag och Uma har rejsat på gräsmattan hejvilt! Det va verkligen kul...men hon kör me tjuvknep och bits när jag inte är med på det! Nu kom husse hem...han har vart borta länge idag....ska gå och säga hej till honom nu!




1 kommentar:

Jossan sa...

Hej hej på er allihop!
Jo, det ska bli kul att flytta upp, spännande...
Utb är i två år, sen får vi se vad som händer då...

Kram Jossan