söndag, juni 01, 2008

Utställning!




Idag va det Internationell utställning här i Piteå. Vi har tränat mycket inför vår årspremiär och det gav utdelning direkt! Jag blev bästa hane med ck, certifikat och cacib!!!!!Sedan blev jag Bim (Bäst i motsatt kön)mot Diva( Grey Sallows Cinnamon-Sedge) som blev Bir( Bäst i rasen).Dömde gjorde Raija Tammelin från Finland. Så här löd kritiken: "Maskulin hane med bra proportioner, bra längd på huvudet, bra öron , vacker hals, bra överlinje, något fallande kors. Tillräcklig bröstkorg, bra benstomme , bra bakvinklar, rör sig bra, bra mentalitet!" Det lät väl bra va?! Jag fyllde ju dessutom 2 år i Onsdags, så ikväll får jag fira med korvtårta! Och va gjorde Uma den lilla råttan då? Jo , hon låg i vår nyinköpta canvas-bur och sov så sött, hon tyckte det va roligt att va på utställning, många hundar och många nya dofter...speciellt doften från korvförsäljningen verkade intressera henne. Nu tar vi en välförtjänt lunchvila hela gänget....och självklart får jag ligga med i stor-sängen!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis...bra jobbat...
Släkten är bäst...hihihi...
för Ninja tog Bir i Big 2 idag o Halv brosan Mellrock vart Bim...
Ninja slog ut sin konkurrant i tik klassen...
Mkt snyggt uppställnings kort på Frej....
Ha re gott//Anna o de grå.

Anonym sa...

Hej!

Grattis!! Snyggt jobbat =)

kramar

katarina och de andra

Jossan sa...

Grattis!!
Kanon bra jobbat!!