lördag, juni 21, 2008

Midnattsolsutställningen i Gällivare!




Hej hopp!
Igår va det Midsommarafton,men istället för traditionell grillning och snapsar så packade husse och matte en picknickkorg och stuvade in oss allihopa i bilen för att åka de trettio milen upp till Gällivare. Utställningen började vid 17 -tiden och knappt hade det börjat förrän regnet vräkte ner! Men jag och Uma låg tillsammans i tygtältet och va alldeles torra och varma hela tiden. När jag sen va klar i ringen stod det klart att jag fått ck (championkvalité), certifikat, cacib( internationellt certifikat) och Bir( Bäst i rasen)!!!!!Vi vill också gratta Linda och Magnus med Garbus Stella Ry som knep ett cacib och Bim!(bäst i motsatt kön) Och tack Linda för att du vaktade "lillasyster" Uma så Husse kunde fotografera gruppfinalerna! Tack vare Bir-placeringen fick vi vara kvar på utställningen till senare på kvällen...och tack och lov slutade det regna! kvart över nio på kvällen gick jag och matte in i stora ringen med alla de andra Bir -hundarna från grupp 7 (stående fågelhundar) Efter en stund stod det klart att jag tog en tredjeplats i gruppen!!!!! Och slog flera rutinerade hundar som dessutom var utställningschampions!!! Dömde gjorde Mihaela Frangopol från Rumänien och så här löd kritiken : "Elegant! Good head and expression,neck and body. Good front and angulations. Acceptable color(prefer a bit darker, also in eyes) Excellent moves! " Matte blev så stolt så stolt och glad! Och gav domaren en kram! Domaren bara skrattade och kramade tillbaka! Nu är jag alltså fullcertad, nu behövs ett första pris på jaktprov i öppenklass så blir jag svensk utställningschampion!!!!!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Tok grattis... bra jobbat...
Då vet ni ju nu vad ni ska satsa på till hösten....ler...

Grattis än en gång.
Kramar/Anna o de grå.

Anonym sa...

GRATTIS till era framgångar =). Vad duktiga ni är =).

Mvh Katarina & Jonas i skåne

Jossan sa...

JÄTTE grattis!!!
Det var ju det jag sa, nu blev ni ju BIR!!
Och nu är ni bara ett första pris från championetet!!

Kram på er

Anonym sa...

Hej igen!

Jo vi hade en trevlig midsommar. Men tyvärr ett mindre trevligt väder. Från strålande solsken till regn, hagel och åska.

Då ses vi om ett par veckor på kennel lägret =) ska bli kul o träffa er o lillan =)

Ha det gott

Katarina & Jonas i skåne

Jossan sa...

Japp det ska vi, så vi ses i sthlm!!