söndag, september 14, 2008

Storasyster Zafir hälsar på!Och Uma blir sjuk...


Hej hopp!
Igår så kom min Storasyster Zafir hit till oss. Hon ska bo här i en vecka ungefär. Zafir är 3 år och vi har samma mamma , Sacha. Fast hennes pappa heter Quasimodo och min pappa heter Spirit. Vi trivs bra ihop redan. Vi går promenader, rejsar i skogen , slappar i soffan och tuggar ben, ja nästan allt gör vi tillsammans. Men en sak är tråkig....Uma mår inte bra, hon har feber och är trött och konstig. Hon äter och dricker och så....men det kännas konstigt att hon är så slö, hon som annars är som ett krutpaket! Om hon inte mår bättre imorgon ska vi åka till veterinären och fråga vad det kan vara för fel. Men hon ska få sova i sängen inatt så kanske hon känner sig lite bättre....
Just ja, jag lovade ju en rapport från det sista skogsprovet förra tisdagen! Jag gick väldigt väldigt bra och gick för något av de högre priserna, men tyvärr fanns där ingen fågel! Jag provades i drygt 100 minuter, men ingen pippi...så kan det vara ibland! Vi är inte ledsna för det, tvärtom så gick jag betydligt bättre denna sista dagen än vad jag någonsin gjort! Domaren var också väldigt nöjd med mig! Däremot så tog ju Uma´s kära mamma Yuppie sitt efterlängtade första pris! Så vi gläds åt det istället! Snyggt jobbat och Grattis!!!
Nu laddar vi upp inför fälten istället!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Uma!
hoppas du blir bättre, be din matte höra av sig till min så vi får höra hur det går med dig. Voff från "Hippan"

Anonym sa...

Kanske löp på gång???...
Visssa brudar kan ju reagera med feber osv första gången de skall löpa...

Hoppas du mår bättre snart uma puma...

//Anna o de grå.