onsdag, december 16, 2009

Vargvinter

Hej...
Brrr! I dag är det kallt ute... - 16 C....
Jag och Uma sprang som dårar i skogen när vi va ute på lunchturen, för att hålla värmen.
Inatt tog jag av mitt svansbandage själv...det läker och kliar hur mycket som helst! Tyvärr har jag fått trycksår(trots att "matte" bandagerat så löst det går!) av bandaget högre upp på svansen, det är inte bra , för jag måste ha bandage åtminstone en vecka till! När veterinären tog stygnen så rev hon ju tyvärr upp det mesta... även om såret drar ihop sig bra så är det fortfarande för mycket öppet för att jag ska få vara utan bandage.
Uma har nu varit i höglöp i snart fyra dagar...livet är jobbigt! Uma är ännu jobbigare! Husse och matte är jobbigast av allt! Dom målar trappan upp till övervåningen nu så halva huset är avstängt för mig! Jag brukar smita upp och låna deras säng efter middagen en stund varje dag, nu går inte det. Matte är i full färd med att planera in utställningssäsongen 2010, Hon vill verkligen åka överallt....men husse brukar bromsa så pass att det hålls på rimlig nivå...
WDS-10 i Danmark är i allafall så gott som spikat, men jag vet att matte är lite sugen på att åka till Tallin i början av juni också....brukar nämligen gå en buss dit från Norrbotten. Ja sen har vi ju Svensk vinnare -10 och en massa annat kul....tur att vi har begränsat med pengar så jag slipper det mesta som matte vill fara på...
Om en vecka är det julafton, då kommer det folk! Jag har önskat en ny bädd(istället för den som Uma flisade sönder i molekyler...)och tuggben som bara är mina och som inte Uma får ha...och ett nytt Mjukdjur vore också trevligt...Uma har ju stulit banandockan som jag fick av matte efter operationen. Uma önskar sig mat....helst ville hon gå och äta julbord, men det går ju inte...hundar får inte komma in på "Statt". Så märgben blir bra...och kanske nya fleece-sockar...(hon tappade bort en av sina i snön i våras...) Nåja vi får väl se vad det blir...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Frej!
Hälsa din matte att vi bor i Katarina Kurus lägenhet på Bromsgatan i Kiruna numera, och att en väldigt tjusig långhårig Weimaraner herre har bott här oxå, han kommer från Jennys Strongsouls. Jag skall dessutom snart kampera ihop med en fisförnäm Shiba hanne vid namn Chili som mattes karl äger. Som bekant har denna trevlige Kristian fått jobb i Kiruna och flyttat hit, väldigt kul kille som leker och skojar med mig. Synd å dela honom med nån annan, suck! Tja vad göra! Vi i Kiruna hälsar God Jul och för säkerhets skull tar jag en av mina egna pepparkakor. Voff o voff från Hippan!!

Anonym sa...

Ja alltså jag kanske skulle nämna att han heter ATLAS, hunden alltså...stilig karl jisses vad jag blev kär.... //Hippans matte