söndag, april 15, 2007

På spaning ...




Hej!
Idag va det fint väder igen, så husse ställde på sin motorcykel och drog iväg på en sväng med några polare. Matte och jag gick istället på en långtur i skogen några timmar , här ser ni en av mina bästa klätterstenar!Ni ser även bilder från kvällspromenixen, det va spännande må ni tro!
Bäst som vi går där och strosar så får jag syn på ett gräsandspar , dem stöter jag upp i ett huj, innan husse och matte ens har hunnit reagera ( vi vet att man inte ska göra så!) men när matte ropade så tvärvände jag direkt och kom tillbaka till dem(alltid något!) Det skärrade gräsandsparet flög ner i viken i säkerhet för mig. Men som ni ser på bilden hade jag stenkoll på dem! Men matte och husse va nog mest förvånade över mitt lugn i situationen med fåglarna , lyssnade fantastiskt bra och inte ett dugg hetsig enligt matte. Dom blev nog lite oroliga där ett tag för det va ju inte meningen att vi skulle träffa några fåglar där och då, vi har ju inte hunnit träna på sådant så mycket ännu. Nu är det snart dags för vårt fullspäckade vårprogram , då lär det bli träning av, nu på tisdag börjar ju lydnadskursen på brukshundsklubben , i mitten av maj är det en apporteringskurs för stående fågelhundar och så är det ju pingstlägret i slutet av maj , och går det bra på lägret så startar vi i anlagsklassen i viltspår där(och om det går jättebra även öppenklassen) men det är ju ett tag kvar så vi får se när vi väl är där. Roligt ska det iallafall bli!


Inga kommentarer: