måndag, april 02, 2007

Shoppingtur

Hej! I Lördags gick vi på stan en sväng , matte , husse och jag. Vi gick in på djuraffären en liten sväng och shoppade , bla fick jag den här urtjusiga selen, den ska jag ha när jag joggar med husse och matte. Mycket bekvämare än ett halsband! Sedan hittade jag lite andra grejer som jag bestämde att vi skulle köpa , ett nytt mjukdjur, för katten som jag haft ända sedan jag var liten har gått sönder. Jag valde en lurvig kanin den här gången. Sedan hittade jag en skål med vom-burgare, jag hann tjyva en så då blev ju husse tvungen att köpa den också!Sedan åkte vi ut till husses föräldrars stuga en sväng. Sickan var där förståss, de va ett tag sedan vi sågs. Stugan ligger så fint precis vid en sjö , med egen brygga också! Här ska vi träna vatten-apportering om någon månad. Träningen min går fortsatt framåt , för det mesta går jag utan koppel och det gå bara fint, jag är inte sådan att jag bara sticker.(än så länge =P) Så "fot"-kommandot fungerar därmed också ganska bra. Och "hit". dock är det lite knepigt med fjärrdirigeringen ibland. Höger och vänster kan jag hyfsat bra , och stanna även fast jag är 30 meter iförväg, men att sitta diekt från rörelse en sådan gång, det är svårt! Nån gång har det funkat i rena förvåningen , men oftast inte. En annan grej som också är svårt är att sitta med "apporten" i munnen innan jag får släppa. När matte ger tecken för sitt så tappar jag automatiskt "grejen". Men vi klurar vidare.... Vi ger inte upp så lätt minsann! Hejs svejs!

Inga kommentarer: