fredag, december 19, 2008

Julstök!


Hej hopp!
Nu är det snart jul igen! Förra veckan skickades julkorten, och såhär såg vi ut på dem! Förra året va jag själv på korten men iår är ju Uma med såklart! Och i lördags så klarades julbaket av. Nu i helgen är det städning som gäller tror jag...
I söndags var husse och matte på kurs för att få grönt kort . Grönt kort är numera från 2009 ett krav vid draghundskörning. I januari börjar en nybörjar kurs som vi ska vara med på också...matte och husse behöver få in rätt skidteknik, att åka skate är lite knepigt i början, iallafall om man vill åka någorlunda snabbt...de behöver även få upp konditionsformen...hehe...så därför har de införskaffat ett prima löparband med många finesser...dom ser väldigt roliga ut där dom springer på stället och svettas och flåsar...jag behöver minsann inga såna där löjliga prylar..fnys...jag håller formen utmärkt bra ändå! Men jag behöver en ny Nome-sele...den gamla är för liten åt mig nu..borde bli perfekt åt Uma sen!Ska önska det i julklapp...och ett jätte-märgben och en korvring..och ett nytt mjukisdjur...och kanske en ny Kong...ja..det vore roligt att få. Snart är det dags att summera det gångna året...men det får vänta till efter jul iallafall..
Uma mår bra igen och är som vanligt....gullig och fjäskig mot allt folk och bakfalsk och slug mot mig...hon är som en liten markatta ibland tycker jag!
Nåja..trevlig Fredagkväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj oj vad flitigt... mm ska själv köpa granen imorgon tänkte jag... Kanske baka lite lusse kattor, beror på vad jag orkar... hihi

GOD JUL Och GOTT NYTT ÅR !!

kramar katarina& Jonas från skåne

Jossan sa...

Hej på er!!
Tack för kortet, jättefint!
Hoppas allt är bra och att ni kommit iordning ordentligt i huset.
Ha en god jul på er!!

Kramar J& Z