torsdag, november 16, 2006

Rådjuret


Idag kom husse hem igen! Jag blev jätteglad , vi hade ju inte setts på flera dagar! Nu på kvällen har jag följt med matte och husse på jägarkursen för idag skulle dom stycka ett rådjur som kursledaren sköt förra fredagen, det va jättespännande! Och det luktade himmelskt gott..aahhh!! Som lön för mödan fick vi behålla bakklövarna så vi har att träna med sen. Toppenbra! Det är ju annars svårt att få tag i träningsmaterial när man inte jagar själv ännu och inte känner så många jägare. Jag ville börja träna direkt när vi kom hem för det var så spännande med klövar, men jag får tydligen vänta...suck! vi ska använda dom till spårningen sedan är det tänkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du, det där såg ruskigt spännande ut! Jag har en himla bra nos, du vet vi Labradorer är ju liksom kända för de.... Du kan inte höra av dig när de börjar vara dags va?
Nos och voff //Egon