söndag, december 09, 2007

Härliga december




Hej alla!
Va ett tag sen sist! Nu har det hunnit bli december för andra gången i mitt liv! Tänk va tiden går! Igår kom Johan förbi och gav mig en present, en Orrtupp minsann! Den blev jag mycket glad för! Vi håller fortfarande på att försöka få tag på nån räv, känns som att vi måste börja testa på rävapportering under den här vintern . Jag och matte har också börjat att träna lite smått på momenten i lydnadsettan, mest för att ha något att göra. Ingen märkvärdig träning dock, bara lite övningar i köket och hallen. Men man vet aldrig, kanske försöker vi oss på att tävla någon gång i framtiden... Annars är vi ute så ofta vi kan, det har varit rätt bra vinterväder överlag och det är ju skönt att slippa frysa om tassarna så mycket. Nästa vecka borde mina röntgenresultat vara färdiga och vi väntar spänt på dem. Jag har röntgat höfter och armbågar, för det måste man göra om man ska bli avelsgodkänd, och det vill jag ju gärna bli! Men första svängen till veterinären fick vi åka hem utan röntgen, för jag vägrade somna!Dom gav mig dubbel dos med lugnande men inget hände, så vi fick åka hem igen. Nästa gång vi kom provade veterinären att ge medlet i blodet istället, jag blev visserligen trött men jag somnade inte!Dom blev jätteförvånade och sa att det hade dom nästan aldrig varit med om! Dom gav mig narkospreparat istället och då äntligen kunde jag somna!Ja det är som jag brukar säga; det är segt virke i oss weimaraner! Min pappa va tydligen precis likadan! Vi vill inte sova, för vi vill ha koll hela tiden!Nä nu ska vi slappa i soffan hela högen innan kvällsprommisen, och sen är det ju måndag igen imorgon och en ny vecka. Hej då!


Inga kommentarer: