torsdag, december 27, 2007

Mellandagsmys

Hej! Idag är det en så kallad mellandag. Mellan Jul och nyår. Det betyder att prinskorvarna just har tagit slut och att nyårsfilén inte ännu är inköpt. Det betyder också att husse är på jobbet, men han va nästan själv där idag. Ja , snart är det nyår....fast folk har redan börjat smälla av raketer och smällare, de som blev över förra året. Mig gör det egentligen inte så mycket, jag är inte rädd för sådant. Jag va ute och lekte i snön med husse och matte mitt under tolvslaget förra året. Men jag tycker väldigt synd om de stackare som blir rädda, folk kan vara så respektlösa! Det räcker väl om man smäller på nyårsafton. Man måste väl inte hålla på både veckan före och veckan efter.Så gör som jag,skriv på smällarupproret! www.smallarupproret.se . alldeles för många blir lidande av detta tvivelaktiga nöje! Skotträdda djur och människor lider hemskt, och folk spränger av sig fingrar och ansikten. Det kan inte vara värt det! Nu är det iallafall dags för min lunchvila, mattes och husses säng blir nog bra...
Hejs svejs!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej frej! ja inte finns det några prinskorvar här heller. Nu bor vi i Kiruna och det är väl sådär, bo i lägenhet är inte riktigt min grej men jag vänjer mig nog. Matte håller på att yla en sång som hon ska träna in, den heter det vackraste, men det låter inte särskilt vackert det kan jag lova, jag voffar mycket bättre!!! Ha de//Egon