torsdag, december 13, 2007

Luciadag!

Hej hej!
Idag är det Luciadagen. En dag som alla andra enligt mitt tycke...
Matte ville att jag skulle ha på mig tomteluvan, men det ställde jag verkligen inte upp på!
Jag totalvägrade! Usch så fånigt! Fast jag gick med på att hålla i den en stund iallafall så att vi fick med symboliken att det det snart är jul... En sak som är bra är att nu är mina röntgen resultat för höfter och armbågar klara. Jag hade grad A på höfterna (det är det bästa man kan få) och ua(0) på Armbågarna(också det de bästa man kan ha). Matte och husse är mycket nöjda.
Nu uppfyller jag de högsta avelskraven på weimaraner och hamnar på W1-listan. För detta krävs: att man är HD-fri, minst 2pris på utställning, jaktprovsmeriterad, godkänd anlagsklass i viltspår,godkänd mentalbeskrivning. Jag har förutom detta även 1:apris med CK på utställning, och så är jag svensk viltspårschampion. Jag uppfyller kraven med råge! Jag är nästan lite stolt över mig själv! *ler*.
Nu har vi även börjat med skidåkning och dragträning på allvar. Det är rätt kul faktiskt, men skidorna är lite läskiga när dom "svischar" och låter.Men attans så trött man blir (speciellt i uppförsbackarna, pust!). Ha en bra lucia!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Det är skoj med en meriterad hund. Grattis till era meriter! Nu är tjockisen härhemma röntgad och de kunde se 5 små monster på röntgen =) Lira börjar se ut som en tunna med fyra ben =) Hihi ska bli såå spännande!!

God Jul & Gott Nytt År på er!!

mvh Katarina & Jonas

www.freewebs.com/liramille/