måndag, april 14, 2008

Helgmys..




I Fredagskväll kom Malin , Johan och lille Jakob och hälsade på. Jakob hade vuxit sen jag såg honom sist. Både jag och Uma va mycket intresserade av honom. Men det va bara hon som fick sitta i samma soffa...orättvist! Annars så har det inte hänt så mycket i helgen , förutom att det har snöat en massa och den lilla råttan(Uma förståss!) har om möjligt blivit ännu kaxigare! Så fort jag tar ett tuggben så hänger hon i andra änden och vägrar släppa! Hon kan inte vara ute så länge åt gången på grund av all snö....hon har för korta ben. Hon syns knappt där hon skuttar omkring på gården! Så därför har hon väldigt mycket energi kan man säga.... Men vi har ändå blivit kompisar nu vill jag påstå.....emellanåt har vi det ganska mysigt! Uma och jag delar rum nu. Förut sov jag ju alltid i matte och husses sovrum. Det blev alldeles för trångt så jag och Uma bor i rummet brevid, som har varit ett gästrum. Sängen står kvar där, så matte har sovit med oss några nätter för att vi ska vänja oss. Nu har vi sovit där själva två nätter och det har gått jättebra! Där har vi våra bäddar och lådan med alla leksaker... gästsängen ska flyttas bort därifrån så att vi får mera plats att vara på. Känns bra att ha ett eget krypin.


Inga kommentarer: