måndag, april 07, 2008

Stor och Liten




Hej igen! Nu har Uma bott här hos oss i två hela dagar och mot min vilja börjar jag faktiskt tycka om henne...hon är liten och söt. Och snarkar gör hon. Inte så högt förståss men när hon sover tungt så kommer det små ljud! Hon har även sylvassa små tänder. Idag gick jag ,matte och Uma på en liten promenad i kvarteret där vi bor. Jag fick gå i koppel!? och den lilla pirayan sprang bakom mig hela tiden och attackerade min svans och mina haser....Inte coolt. Men jag måste erkänna att hon är rätt modig, inte en enda gång att hon satte sig och gnällde...matte va noga med att påpeka att jag minsann hade gjort det några gånger då jag va liten....jaja...men det va längesedan ju!


4 kommentarer:

Anonym sa...

mmmmm så söt hon e!!!! =) Ja tänk vad små våra hulliganer har varit =) De har växt kan man ju säga även om man blir lätt hemmablind =)

HA det gott!!


www.freewebs.com/liramille/

Anonym sa...

Åh va söt hon är lilla Uma! Frej är ju inte tokig han heller såklart! Jag såg Uma när hon var ca 3 veckor när jag och min pojkvän var ner till Rolf och Pernilla för att titta på valparna. Det var från början meningen att min pojkvän skulle ha en valp ur samma kull som Uma, men det slutade med en ur den andra kullen. Ska bli kul att följa Uma här på eran sida!
Jag tror nästan att det var ni som kom till Rolf och Pernilla samma kväll som min pojkvän hämtade hem sin valp. För han sa att dom som kom hade med sig en mörk hane.
Lycka till med lilla Uma!
Mvh Lina

Anonym sa...

Grattis till den lilla söta Uma, hon ser verkligen charmig ut! Impact förstår hur Frej känner sig, Impact tycker att våra pappis-valpar är äckliga och framfusiga.

Hoppas det är bara bra med er allihopa.

Kramar från Maria i Åsele

Anonym sa...

Hej på er, kul att höra att de kommer bra överens. Vi ska hämta syrran Maat (tilltalsnamn ej bestämt ännu) till veckan, bara vi blir friska från ihärdig förkylning. Skulle vara kul att få höra hur hon klarade resan hem mm? Vi finns på klubbens mailinglista, Sjölund Katarina, så hör gärna av er.