lördag, april 19, 2008

Varm Aprildag




Hej hej!
Idag har vi vart och hälsat på Husses föräldrar i deras stuga. Det är alltid så roligt där, isen va fortfarande bärande även om snölagret ovanpå hade blivit lite blött så man sjönk ner en bit. Jag kunde förståss inte låta bli att dra en rejäl repa! Jag visade upp en otrolig fart och vidd för alla som tittade på! Matte mumlade något om: "Hoppas att du kan göra det där på ett fält också". Det är klart att jag kan! Jag måste bara få tag i ett först. Uma gick mest och strosade runt stugan, hittade lite "skogsgrejer" att tugga på. Jag tror att hon tyckte det va mysigt. Jag har på senaste tiden fått träna rätt mycket med våran tunga dummy, den väger 4 kg. Går faktiskt rätt så bra. Matte har annonserat i annonstidningen som kommer ut varannan onsdag, efter apportvilt. Ojj va många som hörde av sig! Så i Onsdagskväll åkte mattes pappa ut till en by bortanför Boden och valde ut två rävar till oss, det va en snäll farbror som skänkte dem . Han ville ge oss alla fem, men det ryms inte i frysen tyvärr. Nu har vi tre stycken , med den vi hade sen innan. Så snart all snö tinat bort och jag orkar bära dummyn några hundra meter , då ska vi prova med räv. Det har ringt några soptipps-jägare också och sa att de hade vitfågel och kråka, så dit ska vi också vända oss. Nu väntar myskväll i soffan med husse , matte och den lilla Pirayan.






Inga kommentarer: