torsdag, april 24, 2008

Varm vårkväll i skogen...




Hejhej!
Det är varmt idag, ca 9 grader fastän solen är på väg ned. Husse och matte tyckte det va ett bra tillfälle att åka till en av våra favoritskogar och kolla hur långt snösmältningen hunnit. Inte så mycket visade det sig. Det som nyss va skare på skoterspåret hade mjuknat i det varma vädret och på vissa ställen sjönk man ned till knäna.Inne bland träden va det lite bättre och Uma skuttade förnöjt omkring och hämtade kottar och pinnar (hon kanske slutar äta grus om hon hittar nåt som e godare!) Jag skuttade inte. Jag röjde. I 190 knyck! När jag röjt färdigt plockades den tunga dummyn fram, den väger lite mer än 4 kg.(Matte har sytt den själv vilket förklarar varför vi va tvungen att tejpa i sömmarna lite grann...) Idag gick det superbra! Lätt som en plätt! ca 100 meter i djup tung snö bar jag den i perfekt grepp! Hade kunnat bära ännu längre tror jag...men efter två fina apporteringar tyckte husse och matte att det va nog för idag. Uma har ju urinvägsinfektion och får antibiotika nu, så vi ville inte heller att hon skulle bli kall... Så vi åkte hem och släppte av matte och Uma , sen for husse och jag iväg till Skogen som är alldeles bortanför där vi bor för att gå en stund till. Skönt att få ha husse för sig själv en stund ibland.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Oj så stor hon har blivit =). Vad skönt att ni me börjar få vår, lite tråkigt med snön bara.

Kommer ni till pingstlägret? Ska ni gå valpkurs för anders landin?

Ha det gott??

Kramar katarina o coblmqrj

Anonym sa...

hej igen!

Vi ska me till kennellägret, så då ses vi =)

mvh katarina 0 co