måndag, oktober 29, 2007

Jaktprov på Älviksholms gård


Hej hej!
I helgen har vi varit nere i Värmland för att starta på jaktprov. Vi kom hem strax före 3.00 inatt. Gissa om vi är trötta! Vi startade 14.35 igår eftermiddag, så det tog nästan 12, 5 timmar! men så va det ungefär 115mil också. Vi anlände till Älviksholm sent på torsdagkvällen. Fredagen ängnades åt att bekanta sig med omgivningarna igen för min del, och pepp-talk och fågelsituationer med Rolf . Jag står stramt som sjutton och sitter i flog , så det lovar ju gott inför helgen. Det var mycket folk och hundar som skulle vara med på prov i helgen, så den här gången delade jag, matte och husse rum med Jossan och min storasyster Zafir. Det gick bra det med. På lördagen så tog jag ett andrapris i unghundsklass!!!! matte och husse blev så glada och stolta över mig! Det är ju det här vi har längtat så mycket efter! Husse och matte svävade på moln resten av lördagen!Och själv är jag också rätt nöjd med min insats, och med att jag fick massor av köttbullar till middag! Slurp! Nu får jag trycka in ett "J" som i jaktprovsmeriterad i början av mitt namn: "J SVCH Classic Dream´s Im A Flying Fox" ( SVCH står ju för svensk viltspårsprov champion). Igår söndag startade vi också på prov, idag va jag mycket trött men revierade( sökte av fältet metodiskt i galopp) bra i första släppet på 20minuter, så jag fick ett till 20 minuters släpp, som började kanonbra! Jag sökte bra från kant till kant, men efter halva tiden så var jag så trött att jag bara tog en tredjedel av det tänkta sökområdet om ens det. Så efter det va vi klara för dagen. Men vi är ändå så himla nöjda! Min syster Amber fick förresten också ett andrapris i lördags! Grattis syrran va du e bra! Och brorsan Tassie tog ett till förstapris på lördagen i Alingsås! Att du e bra visste vi ju redan! =) Tack så mycket till våra suveräna uppfödare Pernilla och Rolf för att vi fick komma på prov och för all hjälp vi har fått av er! Utan ert stöd och engagemang hade vi inte varit där vi är idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till ett andra pris!! Bra jobbat..=)

mvh katarina & Jonas med Lira


www.freewebs.com/liramille/