torsdag, oktober 04, 2007

Om igår...




Hej!
Igår va jag och matte i våran nya favoritskog på förmiddagen och promenerade. När vi hade kanske 1,5 km kvar till bilen kom vi till ett gallringsområde, det låg klentimmer i små högar nästan överallt, jag blev helt vild och kutade iväg genom skogen flera hundra meter och hoppade hinder över alla timmerhögarna, skitkul! sedan sprang jag samma väg tillbaka till matte och iväg åt andra hållet över mera hinder. Matte vek sig dubbel av skrattattacker, tyckte att jag såg väldigt rolig ut!Sådär höll jag på en stund, sen gick vi tillbaka till bilen. Efter en stunds lunchvila och lite läxläsning för mattes del , så va det redan tid att börja med middagen. Idag skulle det bli auberginerullar med soltorkade tomater, parmaskinka och halloumiost i tomatsås. Låter ganska fluskigt, men det är iallafall lågt GI. Jag övervakade matlagningen så att matte inte skulle provsmaka för mycket av den goda skinkan. Efter middagen gick vi en sväng ner mot småbåtshamnen, mysigt! När vi kom hem körde vi lite apport med en rapphöna. Det va kul ! Men jag hade lite för löst grepp tyckte både husse och matte, det måste vi jobba mer med. Ska ju inte vara för hårt heller naturligtvis, då går ju pippin sönder. Men nu tappade jag den nästan några gånger. Vi fick dock avsluta med en apport som va väldigt fin och det va ju tur! Hörs och ses!


Inga kommentarer: