onsdag, oktober 31, 2007

Skogstokig!




Hej hej!
Igår åkte husse till Gävle , så jag och matte har fått roa oss bäst vi kan själva. Vi åt middag framför tv:n och kollade på alla serier, Navy CIS , Postkodmiljonären, Ugly Betty, House, sedan sov vi till sena CSI Miami började. Så vi va inte isäng förrän kring halv ett. Jag fick tjyva husses plats i dubbelsängen för matte tycker inte om att sova själv. Så vi gosade ner oss bland kuddar och täcken och snarkade på till halv nio i morse. Sedan var det dags för en tur till vårat favoritställe. Men ojj, va kallt det har vart i natt, massa frost på hela bilen!Det tog ett tag att skrapa alla rutorna. Vi tog ingen lång sväng i skogen idag, för matte är dyngförkyld med feber, så med termosmuggen full med the och fickorna fulla av frolic och pappersnäsdukar kände vi oss iallafall så pass rustade att vi kom oss iväg. Jag ångade på värre än en skogsmaskin idag, rejsade fram och tillbaka och uppförs och nedförs i högsta fart! Oftast försöker jag undvika stigarna, de är till för såna klena typer som matte med svaga små ben. Men vi weimaraner föredrar lite större utmaningar än så! Så nej, stigar är inget för mig!(om det nu inte gällde att ta närmsta vägen till matte som ivrigt signalerar att det kan bli stor utdelning av frolic om jag ser till att " för helsicke komma nån j-vla gång!") Det blir inge dressyr i dag, matte är gnällig och sjuk och jag är fortfarande lite öm i "valnöten" sen helgens övningar. Ingen av oss har något tålamod , och då tränar man faktiskt inte heller så framgångsrikt. Därför blir det nog en skönt avspänd skogspromenad i eftermiddag också. Husse kommer säkert också hem så småningom, han e också förkyld men förhoppningsvis inte lika gnällig som matte.
Hörs å ses!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vi har oxå varit ute i skogen, men här har vi snö idag. Det bara vräker ner. Zeb va allt lite fundersam först men sen var det bara bus som vanligt. Han kom på att det är väldigt lätt att spåra i snön....
Ha det bra där uppe i norr.
Hälsar Ullis, Magnus & Zeb

Anonym sa...

OJ! Vad han har växt!! Vilket underbart vacker huvud han har på den sista bilden!! :)

Kram från
Linn & Jonas