fredag, oktober 19, 2007

Vacker höstmorgon




Hej hopp!
Idag klev jag och matte upp tillsammans med husse, tidigt alltså. Men istället för att sega sig vid frukostbordet så tog matte med sig morgonteet och vi åkte till skogen! Det är så fint att gå där när solen sakta stiger upp mellan träden och det är så där lagom kallt i luften. Så här skulle alla höstmornar vara, tyckte jag och matte. Men idag kan vi göra så, för matte ska ju inte till skolan, hon e hemma och skriver på en envis och krånglig hemtenta , Environmental economics advanced level, bläääää!!!!Nästa vecka blir det dock väldigt roligt och spännande! Jag ska starta på fältprov den 27-28 oktober! Det blir första gången. Men vi måste åka långt.ända ner till Värmland. Det finns ju tyvärr inte så många fält att ha prov på där vi bor. Jag ska provas i Unghundsklass och jag har skrapat ihop 10 av 10 på både vattenprovet och spårprovet. Så nu e de bara att hoppas på att jag klarar av fältdelen på ett bra sätt också. Det vore skoj! Min brorsa Tassie har redan startat på fält och han va jätteduktig!Ett förstapris fick han! Jag hoppas att jag också kan få ett pris, det vore så roligt! Nu e de snart helg och vi ska åka till Boden i morgon och hälsa på. Men ikväll e de slappa framför tv:n som gäller, om nu matte har fixat klart den där fåniga tentan.... Tjipp!!!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
vika fusiksar som får va ute medan husse får sitta och jobba i detta vackra väder +5 grader och strålande sol viken höstdag...
slit & släp
Husse

Anonym sa...

Hej!

Lycka till på ert första fältprov!

mvh katarina, Jonas & Lira

www.freewebs.com/liramille/

Anonym sa...

Det är klart det hör till..=) Äsch det fixar ni utan problem, ni har ju en super trevlig grå det såg vi ju på cd lägret i sommras..=)

Ha det gott!

Katarina, jonas me Lira och den prickige

Anonym sa...

Det ska bli spännande att se hur det går för dig på fältet! Jag har ju hört att du är lik din far även på fält, har ju sett det på så många andra sätt, så det blir nog inga problem. Och det känns kul att vi kommer att stå på första parkett när ni går ut, jag och syrran. Så vi syns på fredag!!