onsdag, februari 13, 2008

Våren är nog på väg....

Hej! Det verkar som att våren är på väg...det är plusgrader och blåser storm! Snön har en hård isskorpa så det går inte att åka skidor i spåret längre...så bilden ovan verkar vara ett minne blott, om det inte kommer lite mera snö och en köldknäpp snart.Solen sken idag så matte och jag blev lite lurade av att det såg ut att va fint väder. Vi tog sparken ner till isen, det va helt folktomt, konstigt tänkte vi! Det brukar va massor med folk där när det är sol. Men knappt hade vi kommit ut på isen förrän vi förstod varför ingen va där. Det hade bildats blankis av solskenet, och det blåste enormt!Fastän jag drog så rakt jag kunde, gled sparken ohjälpligt ut i kanten hela tiden och matte höll på att vurpa flera gånger då sparken körde in i den hårda snöskorpan vid kanten. Vi höll ut i ca 2 km, sen vände vi hemåt, vindpinade och kalla. Det gäller att sköta om tassarna ordentligt när det är så här hårt och isigt, det behövs inte mycket för att det ska bli sårigt där under. Tjärsalva är bra, tassarna blir mjuka och fina. Och så är det gott me =)
Husse är i stockholm den här veckan , han åkte tidigt i måndags morse och kommer hem sent imorgon kväll. Men va inte orolig husse, jag håller din plats i dubbelsängen varm!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej svejs...
Nu är vi hemma igen i söder o bläää vad jag o matte saknar snön.
Här e det nämligen vår...gröna gräsmattor o det knoppar i jorden o på nga träd.

Det var mysigt att träffa dej fräsen...hihi... synd att vi blev för trötta på lördagen.
Jag vart ju pilsk igen på söndan då jag fått vila upp mej lite...
Men jag ska allt se till att du får några pluttar o bli farsa....hehehe...

Puss på er/Wipps.