söndag, juni 28, 2009

Internationell Utställning i Gällivare!


Hej hej,
Idag är vi slappa och slöa...vi har bara tagit det lungt och badat i sjön. Vi kom hem sent igårkväll och gick och lade oss ännu senare. I Fredagskväll åkte jag och husse och matte och Uma iväg till Husses föräldrars stuga i Piteå, efter en god middag och lite bad fortsatte jag och Uma och matte till Boden för att sova hos mattes föräldrar.Husse blev kvar i Piteå för han skulle på ett bröllop på lördagen. Tidigt på fredagmorgonen så åkte jag,matte ,Uma och mattes mamma upp till Gällivare, för där skulle det vara utställning...nu blev ni allt överraskade?! Ann Carlström som skulle ha dömt weimaraner var sjuk så Bo Wallin fick dömma istället. Han har dömt mig som junior en gång , jag fick den gången en 1:a med jättefin kritik, så vi var nyfikna på vad han skulle tycka om mig nu när jag blivit stor! Vi var fyra korthår och fyra långhår som äntrade weimaranerringen och alla var kompisar till oss! Jag gick in som nummer två av hanarna och så här såg min kritik ut:" 67cm, Mycket vackert huvud, vackra linjer, aningen brant ansatt hals, välkroppad, välvinklad bak , utmärkta tassar, välgående såväl fram som bak, försvarar väl sitt ck! " Jag fick ck och även cacib , och blev bästa hane eftersom den andra hanen inte fått ck. Sen var det Umas tur, först av tikarna och så här löd hennes kritik:" 63 cm, Mycket vackert huvud, utmärkt hals och överlinje, välkroppad med vacker v-linje, välvinklad. Välgående med utmärkta tassar.Lovande ungtik!" för detta fick Uma ck och senare även cacib och bästa tik, eftersom den andra tiken tyvärr inte fick något ck. Då var det återigen tävlan om BIR/BIM mellan mig och Uma. Jessica fick rycka in och springa med mig, och matte sprang med Uma. Jag fick BIR och Uma BIM! Senare på dagen var det då dags för gruppfinalerna, och jag lyckades även idag placera mig i gruppen, en BIG-R placering blev det idag!!! Jag har placerat mig i gruppen på alla utställningar jag varit på iår hittills....så det är jätteroligt, tycker matte....vi andra börjar vara less på att alltid stanna kvar hela dagen....speciellt när det är varmt! Glada och nöjda åkte vi så ner mot Boden igen, lämnade av mattes mamma och for vidare till Piteå för att hämta upp husse, sen åkte vi hem! Nästa helg är det utställning i Piteå...kul va?




7 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir IMPONERAD,vilka hundar och vilken handler!!Jättegrattis från Olle med gråa i Tierp

Anonym sa...

Congratulations!! Well done once again! :)

Irena & Audry

Wolfmark Siberians sa...

Hej !

Tack för inlägget och GRATTIS själv till alla framgångar ...krama hundarna

Katarina och Jonas sa...

Men gud.. vad duktiga ni är...=) Mega grattis!!När kommer Anna handler proffset till skåne och ställer våra hundar??

Nu ses vi om bara några dar..=) Längtar gör vi här..=)

kramar Katarina & Jonas från skåneland..

Katarina och Jonas sa...

Tack! Ja vi ska starta alla tre på lördagens es grenar, söndag fm åker vi hem, då jonas ska jobba på måndagen. Vi åker upp söndagen v.29. Vi ska gå varsit öppenklass ordinarie däruppe, hur har det gått för er med viltspåret? Är hon klar? Vi håller tummarna i helgen för er.

kramar

skåneland sa...

haha som det kan bli..=) Om jag inte har helt fel för mig så är där en till domare som också ska döma, så det är inte bara blodanders.

katarina sa...

jepp absolut!! kolla upp det med pernilla.