söndag, juni 14, 2009

Nationell utställning i Vännäs


Hej igen! Nu är vi hemkomna från Vännäs Nationella utställning och vi är blöta som dränkta skeppsråttor! Vi åkte med flit hemifrån så sent som möjligt för att minimera väntetiden på utställningen, när vi kom dit så hade dom pausat mitt bland dom irländska settrarna för det regnade för mycket! Efter settrarna var de vår tur, husse höll upp paraplyet över oss innan vi gick in i ringen , men jag och matte blev ändå genomblöta! Och matte som försökte vara fin i sin kostym, inte så fint när det är blött om du frågar mig!hmpf! Domare för dagen var Carl-Gunnar Stafberg och såhär löd min kritik:" 66 cm Stilig maskulin hane , kraftfullt huvud , bra detaljer, välbyggd, välgående, utmärkt helhet!" För det fick jag ck i championklassen! Sen var det dags för tikarna och bla. lilla Uma så här löd hennes kritik: " 62 cm, Fint huvud, bra bett hals ok. Lite framskjutet skulderparti, välvd rygg i rörelse, behöver tid att utvecklas, bra tassar!" För detta fick Uma ett välförtjänt 1:a pris med Hp! Sen fick jag tävla om BIR/BIM mot "La Kila" (Classic Dream´s La Vida Lakila) som blev BIM och bästa veteran, jag blev BIR!!! Vid det här laget var vi genomblöta allihopa, matte såg ut som om hon hade simmat med kostymen på! Vi parkerade bilen där finalringarna skulle vara och satte oss därinne för att torka. Efter några timmar var det så dags för gruppfinalerna, och vi var hyfsat torra, det regnade bara lite när finalerna började. Och idag kan ni tro.. så blev jag återigen placerad i gruppen...som nr 4!!!! Vilken tur vi har haft! På fyra utställningar hittills iår så har jag två gånger vunnit gruppen och en gång kommit 3:a och så idag 4:a... man tror knappt att det är sant!! Nu har vi många fina rosetter från i helgen att hänga upp i hundrummet på prisväggen, och mycket mat har vi fått i pris också! Det är alltid bra att ha!Imorgon är det upp och iväg på jobbet som vanligt... och imorgon eftermiddag ska Uma få gå blodspår. Husse åker till stockholm imorgon så jag och Uma kommer att få sova i stor-sängen med matte heeeela veckan! Det tycker vi är mysigt!( och vi förtjänar faktiskt det efter att ha varit så snälla och duktiga hela helgen...så det så!)
Hejdå!/ Frej (& Uma)

2 kommentarer:

Jossan sa...

Vilken helg ni haft!!
Hade jag vetat att allt jag skulle på vart inställt kunde jag ju kört till vännäs istället...
Grattis till alla priser och titlar ni kammat hem!!
Anna, jag vet vem jag ska hyra in som handler i fortsättningen...
Massor av kramar!

Palten sa...

Så fantastiskt roligt att det går så bra för er, ni sopar verkligen banan där ute, Grattis!
Tur för mig att jag har långhår så jag slipper konkurrera med er ;)

Massor med kramar
/Jenny