onsdag, januari 17, 2007

Här luktar det fågel...

Hej! Idag kom en kille och hämtade våran gamla bil (Opeln) , han skulle köra den till skroten , lika bra det.... jag gillar den inget vidare... Jag och matte stod i fönstret och tittade på när dom körde upp den på ett släp. Opeln va nästan för stor för släpet , det såg minst sagt rangligt ut när killen körde iväg med sin gamla merca med en jättestor Opel på ett alldeles för litet släp..hmm.
Nåja... vid lunchtid kände jag och matte att det vore skönt att gå ut i skogen, för det är ganska varmt idag och lite sol tilloch med! Som vanligt gjorde jag några frivarv i lössnön innan vi kunde gå vidare. Men nu för tiden har jag blivit allt mer intresserad av var alla fåglar håller hus... Jag är nääästan säker på att det satt en där uppe bland grenarna, ja ingen större skogsfågel förståss , men typ en hackspett , för det lät som det. Jag brukar spana uppåt trätopparna när det luktar misstänkt....vet att dom är där dom rackarns fåglarna.Nu är vi iallafall inne igen , kanske åker vi till Boden ikväll, mattes lillasyster fyller år. men det beror på hur det går med mattes jägarskoleuppgifter som ska va klara imorron , om vi har tid att fara eller ej..

Inga kommentarer: