fredag, januari 19, 2007

Äntligen Fredag!



Äntligen är det fredag! Det betyder en hel helgs mys och bus med både matte och husse! Idag va matte tidigt uppe, fastän hon va ledig idag. Hon åkte iväg på stan och handlade precis när affärerna hade öppnat. Jag fick ett nytt fint halsband och ett nytt koppel , matte har blivit något av en halsbandsfetischist tror jag... jämt vill hon att jag ska ha nya grejer...tur att husse finns och sätter stopp för stolligheterna ibland annars vore nog matte pank nu. Men detta halsband behövde jag, det andra (röda) går inte ner över öronen längre. Och självklart var vi ju genast tvungen att gå ut och testa med detsamma! Ett bra köp! Men väldigt vad det blåste kallt! Det hade kunnat vara riktigt trivsamt ute för det är bara några minusgrader, men isvindar från havet satte stopp för det. Tur att vi inte är några veklingar! När vi kom hem fick jag smaka en delikatess....Matte hade köpt några skivor Pata Negra skinka... och skulle provsmaka en skiva och då fick jag en liten kant! Världens godaste gris! Det är tydligen en lite gris med svarta fötter som bara är uppfödd på de finaste råvarorna, helt klart godkänt! Men ska jag va ärlig kan matte behålla den själv , jag föredrar en korvbit!

1 kommentar:

Andreas sa...

Hi hi! Vilka klockrena bilder! :-)