lördag, januari 06, 2007

Trettondagen


Hej! Idag va det för första gången på länge lite kallare än vanligt -14.7 mitt på dagen ungefär. Jag hade täcket på mig , men det är lite för litet nu så rumpan sticker ut en bit, inte trevligt! Men det värsta är att tassarna blir så kalla, jag vill helst hålla mig i rörelse hela tiden ,för om det går för sakta brukar jag hoppa på tre ben en stund för att slippa obehaget lite. Husse har ställt ned en av tv-apparaterna i källaren och tänt en brasa där, det gillar jag! Ska gå ner dit nu och värma upp mig. Matte blir kvar i köket, hon läser till två tentor som hon ska skriva till veckan. Nu är ju höstterminen till ända , och matte ska läsa som vanligt till våren, detta innebär väl att jag kommer att få va lite mera själv än innan, men det ska nog gå, det har vi ju tränat så mycket nu så jag tror jag fixar det bra. Jag brukar gå och lägga mig när husse och matte far iväg, så jag är utvilad och full av bus och lek när de kommer hem, bra va? Och om matte ska va borta någon längre tid en dag , kan jag ju alltid vara halva dan på husses jobb. Föresten, vad tycker ni om mitt jättetuggben på bilden? Den är tagen för en vecka sedan ungefär och jag har bara kommit halvvägs än, det va verkligen ett jobbigt ben ! Annars är jag lite av en expert på det där med att få i sig tuggben på nolltid, men detta rår knappt ens jag på!

Inga kommentarer: