tisdag, januari 02, 2007

Nytt år!


Hej! Nu är det ett nytt år. Det har hunnit hända en del grejer sedan sist. Den 27 december åkte vi till Boden där mattes föräldrar bor, vi hade en överaskning att visa dem... precis innan jul åkte husse ned till Uppsala och köpte oss en ny fin bil! en volvo v70 blev det! Vi hade inte berättat för mattes föräldrar att vi skulle köpa en ny, så dom trodde inte sina ögon när vi svängde in på gården! =) det va roligt! Nu åker jag säkert! Nåja, väl i Boden så tog jag husse och matte en riktig långtur upp till berget, vi va ute i kanske 2,5 timmar, däruppe mötte vi Labradoren Egon och mattes moster, det va roligt att träffa dem igen, vi hade ju inte setts på länge! Egon har ju varit barnvakt åt mig när jag va liten, han är snäll och stor, fast nu håller jag allt på att växa ikapp honom! vi stannade i Boden hela dagen, det är alltid så mycke folk att träffa där, så när vi tillslut kom hem så somnade jag direkt. I förrgår va sista dagen på det gamla året. Vi skulle ha middagsgäster så matte slet i köket hela dagen, och det luktade väldigt gott kan jag intyga! Det blev en lång kväll med mycket folk . Ute smälldes det en himla massa raketer och smällare över hela området, speciellt vid tolvslaget var det massa smäll och krutrök, Men inte byr jag mig om sånt trams. Men jag tycker synd om alla de stackare som faktiskt blir rädda för sådant. Kan inte vara lätt. Nä...nog om det. jag och husse och matte ser fram emot det nya året, och allt spännande som vi tänker hitta på, lite utställningar och lite träningsläger och allt möjligt annat har vi att se fram emot! Mer om det senare!

Inga kommentarer: